Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (2025)

+ Mijn Updates

+ Mijn Films

  • Info
  • Stemmen
  • Statistieken
48 in trending

Actie / Drama|95 minuten

3,57267 stemmen

+ Mijn stem

108 reacties

Genre:Actie / Drama

Speelduur:95 minuten

Oorsprong:Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door:AlexGarland en RayMendoza

Met onder meer:D'PharaohWoon-A-Tai, WillPoulter en CosmoJarvis

IMDb beoordeling: Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (2)7,3(52.786)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum:17 april 2025

  • On Demand:

  • Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (3) Bekijk via meJane
  • Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (4) Niet beschikbaar op Netflix
  • Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (5) Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (6) Niet beschikbaar op Videoland
  • Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (7) Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (8) Niet beschikbaar op Disney+
  • Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (9) Niet beschikbaar op Google Play

  • Woensdag 25 juni in één bioscoop (Eindhoven)

Plot Warfare

"Everything is based on memory."

Irak, 2006. Een groep Amerikaanse Navy SEALs houdt zich schuil in het huis van een Iraakse familie. Vanuit de woning houden ze hun vijanden in de gaten en volgen ze de Amerikaanse troepen die door het vijandige gebied trekken. Wanneer ze door de vijand worden ontdekt, ontstaat er een helse strijd op leven en dood.

Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (11)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (12)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (13)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (14)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (15)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (16)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (17)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (18)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (19)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (20)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (21)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (22)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (23)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (24)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (25)Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (26)

',nextArrow: '

',responsive: [{breakpoint: 767,settings: {slidesToShow: 2.2,slidesToScroll: 2}}]});});

3e in Top 50 beste films uit 2025

33e in Top 100 beste films van de laatste jaren

91e in Top 250 beste actie films aller tijden

En in 2 andere toplijsten ⇒

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

D'Pharaoh Woon-A-Tai

Ray

Cosmo Jarvis

Elliot

Will Poulter

Erik

Charles Melton

Jake

Joseph Quinn

Sam

Kit Connor

Tommy

Taylor John Smith

Frank

Michael Gandolfini

Lt McDonald

Adain Bradley

Sgt Laerrus

Noah Centineo

Brian / Zawi

', nextArrow: '

',responsive: [{ breakpoint: 767, settings: {slidesToShow: 2.7,slidesToScroll: 2 }}]});});

Alle Media

Video's en trailers

Voeg een video of trailers toe

Reviews & comments

  • 108 berichten
  • 20 meningen

* denotes required fields.

* denotes required fields.

  • 108 BERICHTEN
  • 20 MENINGEN

zoeken in:

Vorige1234Volgende

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

4 juni, 04:42 uur

MisterPink schreef:

(quote)

Is het eenzijdige perspectief zonder context dan niet storend? Sluipt er m.a.w niet indirect een vorm van heldenverering in ?

Je moet keuzes maken. Schat dat 95% van alle films vanuit een eenzijdig perspectief het verhaal vertellen. Daarnaast krijgt de situatie van het Irakeese gezin voldoende aandacht naar mijn idee. Heldenvereering heb ik nergens bespeurd. De hele actie ontaart in een grote cluster fuck.

Wie zou hier de held zijn? Dan toch eerder de Irakeese milities die de Amerikanen met de staartvtussen hun benen op de vlucht doen slaan. Of anders de eenhrid die ze komt redden? Daarvan leren we niemand krnnen.

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

4 juni, 04:51 uur

MisterPink schreef:

(quote)

Nee, vanuit de filmmakers gezien zal het niet zo bedoeld zijn. Het ging mij meer om de perceptie van de kijker. Ik kan mij voorstellen dat iemand uit de Midwest met een emmer popcorn en een MAGA petje op de film anders zal beleven en wel helden ziet en iets van vaderlandsliefde zal voelen. Dat er weinig context wordt gegeven versterkt dat mogelijk.

Als iemand de film verkeert interpreteerd houdt elke analyse op. Overigens wil Trump (Maga) juist een einde maken aan het uitzenden van Amerikaanse troepen. Die is tegen dit soort situaties. Ziet die jongens liever de grens bewaken. Dus in de door jou geschetste situatie heeft die man er dubbel niks van begrepen.

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

4 juni, 07:12 uur

John Milton schreef:

(quote)

Niet helemaal, vrees ik. En ook niet de moeite genomen op te zoeken wat er beoogd werd door de filmmakers... Wat ook géén verplichting is uiteraard, maar hij slaat hier met deze duiding de plank wel heel erg mis wat mij betreft.

(quote)

Zelfde geldt hiervoor. Held? Er valt hier heen enkele heroïek te vinden.

Toch bijzonder dat mensen een film zo anders kunnen begrijpen. Dat gold overigens ook voor mijn favoriete filmpodcast hosts die er een leuke discussie over kregen in The Filmcast (vanaf 01:04:00). Als je 25 minuten hebt Basto tijden het opvouwen van de was of boodschappen doen, kun je je afleiding slechter uitkiezen.

Dank voor de tip. Interessante duscussie. Kan me voorstellen dat je met een Q&A en een zaal vol (ex) militairen de film mogelijk iets anders beleeft, maar ik heb de film vooral indergaan als een audio visuele ervaring en zie ook niets nuttigs in de hele actie. Het is ook voor een groot deel een home invasion film.

MisterPink

  • 1257 berichten
  • 6464 stemmen

4 juni, 16:11 uur

Basto schreef:

(quote)

Als iemand de film verkeert interpreteerd houdt elke analyse op. Overigens wil Trump (Maga) juist een einde maken aan het uitzenden van Amerikaanse troepen. Die is tegen dit soort situaties. Ziet die jongens liever de grens bewaken. Dus in de door jou geschetste situatie heeft die man er dubbel niks van begrepen.

Wat is een verkeerde interpretatie? De uitleg is aan de aanschouwer. John Milton en jouw persoontje zijn nogal stellig dat er in de film geen heroïek te vinden is. Dit zal ongetwijfeld bij de filmmakers ook niet de insteek zijn geweest. Het neemt echter niet weg dat sommigen dit er wel uit kunnen halen.

Volgens mij werkt het Amerikaanse patriottisme iets anders dan jij schetst. De man uit de Midwest zal onvoorwaardelijk achter de Amerikaanse soldaten blijven staan. Of een dergelijke missie als in Irak nu wel of niet op goedkeuring kan rekenen van de huidige president. Het doet er eigenlijk niet zoveel toe. De soldaten waren nu eenmaal uitgezonden en als er dan gevochten moet worden zal de man met het MAGA petje de eigen troepen nooit afvallen. Hij zal zich ermee vereenzelvigen en het wellicht als een heroïsche strijd interpreteren.

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

4 juni, 16:42 uur

MisterPink schreef:

(quote)

Wat is een verkeerde interpretatie? De uitleg is aan de aanschouwer. John Milton en jouw persoontje zijn nogal stellig dat er in de film geen heroïek te vinden is. Dit zal ongetwijfeld bij de filmmakers ook niet de insteek zijn geweest. Het neemt echter niet weg dat sommigen dit er wel uit kunnen halen.

Volgens mij werkt het Amerikaanse patriottisme iets anders dan jij schetst. De man uit de Midwest zal onvoorwaardelijk achter de Amerikaanse soldaten blijven staan. Of een dergelijke missie als in Irak nu wel of niet op goedkeuring kan rekenen van de huidige president. Het doet er eigenlijk niet zoveel toe. De soldaten waren nu eenmaal uitgezonden en als er dan gevochten moet worden zal de man met het MAGA petje de eigen troepen nooit afvallen. Hij zal zich ermee vereenzelvigen en het wellicht als een heroïsche strijd interpreteren.

Van heroiek zoals we dat kennen uit Michael Bay films is geen sprake (vlagvertoon, vertraagde beelden, meeslepende muziek, etc.). Maar je kunt natuurlijk het inslaan van een muur of het geven van een morfine shot als een heroische daad zien. Maar het wordt hier in ieder geval niet als zodanig gebracht.

MisterPink

  • 1257 berichten
  • 6464 stemmen

4 juni, 20:54 uur

Basto schreef:

(quote)

Van heroiek zoals we dat kennen uit Michael Bay films is geen sprake (vlagvertoon, vertraagde beelden, meeslepende muziek, etc.). Maar je kunt natuurlijk het inslaan van een muur of het geven van een morfine shot als een heroische daad zien. Maar het wordt hier in ieder geval niet als zodanig gebracht.

Het zal geen 13 in een dozijn film zijn. Dat geloof ik direct. Je moet de heroïek meer zien in de broederschap, de netelige situatie waarin de eenheid zich bevindt. De focus en het Amerikaanse perspectief kan onbedoeld voor een andere interpretatie zorgen.

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

5 juni, 07:44 uur

MisterPink schreef:

(quote)

Het zal geen 13 in een dozijn film zijn. Dat geloof ik direct. Je moet de heroïek meer zien in de broederschap, de netelige situatie waarin de eenheid zich bevindt. De focus en het Amerikaanse perspectief kan onbedoeld voor een andere interpretatie zorgen.

Onbedoeld voor een andere interpretatie zorgen. Dat is een beetje alsof je goed gaat praten dat ik blauw voortaan rood noem.

Verder is de situatie niets heroisch aan. Het is gewoon een gewelddadige home invasion.

Heb je de film wel gezien?

MisterPink

  • 1257 berichten
  • 6464 stemmen

5 juni, 16:24 uur

Basto schreef:

(quote)

Onbedoeld voor een andere interpretatie zorgen. Dat is een beetje alsof je goed gaat praten dat ik blauw voortaan rood noem.

Verder is de situatie niets heroisch aan. Het is gewoon een gewelddadige home invasion.

Heb je de film wel gezien?

Nee, ik heb de film (nog) niet gezien. Uit de berichten en reviews kan ik er natuurlijk wel een beeld bij scheppen. Een gewelddadige home invasion, een anti-oorlogsfilm en beslist niet-patriottisch. Blauw blijft blauw en wordt niet opeens rood.

Ik kan mij nogmaals wel voorstellen dat anderen er wel iets heroïsch uit halen. Geen kritiek op de filmmakers of op jouw interpretatie die natuurlijk de enige juist is 😉

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

5 juni, 18:03 uur

MisterPink schreef:

(quote)

Nee, ik heb de film (nog) niet gezien. Uit de berichten en reviews kan ik er natuurlijk wel een beeld bij scheppen. Een gewelddadige home invasion, een anti-oorlogsfilm en beslist niet-patriottisch. Blauw blijft blauw en wordt niet opeens rood.

Ik kan mij nogmaals wel voorstellen dat anderen er wel iets heroïsch uit halen. Geen kritiek op de filmmakers of op jouw interpretatie die natuurlijk de enige juist is 😉

Ga de film dan maar eerst zien. Elke vorm van heroiek zal je er toch echt zelf bij moeten verzinnen.

Maar goed, kan me wel voorstellen dat een zaal vol Anerikaanse militairen dat er wel in ziet en totaal misplaatst gaat lopen joelen. Maar dat zegt dan meer over het (niveau van) publiek dan over de film.

Waku

  • 5368 berichten
  • 6426 stemmen

7 juni, 15:37 uur

Degelijk oorlogs drama.

Maar veel liefhebbers van dit genre hebben dit soort verhalen al vaker gezien.

Op sommige momenten best bloedig.

Mooiste gedeelte is tijdens de aftiteling als de daadwerkelijke personage al dan wel of niet herkenbaar in beeld worden gebracht.

3.5*

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

7 juni, 15:47 uur

Waku schreef:

Degelijk oorlogs drama.

Maar veel liefhebbers van dit genre hebben dit soort verhalen al vaker gezien.

Los van dat er nauwelijks verhaal in zit, ken ik niks dat hierop lijkt en ik heb toch de nodige oorlogsfilms gezien. Welke films doel jij op?

Drifter

  • 482 berichten
  • 1776 stemmen

7 juni, 21:59 uur

Zou hoge score krijgen als standaard oorlogsfilm. Maar als je bedenkt dat dit de bad guys zijn die een ander land binnenvallen gaat de score toch wat omlaag bij mij. Beetje huilie-huilie dat er geschoten wordt op de US soldaten door mensen die hun land verdedigen.

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

7 juni, 22:52 uur

Drifter schreef:

Zou hoge score krijgen als standaard oorlogsfilm. Maar als je bedenkt dat dit de bad guys zijn die een ander land binnenvallen gaat de score toch wat omlaag bij mij. Beetje huilie-huilie dat er geschoten wordt op de US soldaten door mensen die hun land verdedigen.

Wie doet er hier huilie huilie? Ik heb nog geen enkele reactie gelezen die medelijden heeft met de Amerikanen in deze film?

Richardus

  • 2030 berichten
  • 1075 stemmen

8 juni, 11:17 uur

Basto, je vernielt zowat met je kruistochten elk topic over een film die je beviel. Je kunt wat beter doseren, zelfs zwijgen mag soms best, je hoeft niet overal op te reageren. Laat mensen wat meer hún mening, en daarmee in hun waarde. Het doet jouw mening ook weer wat waardevoller uitkomen.

max cady

  • 571 berichten
  • 451 stemmen

9 juni, 13:08 uur

Drifter schreef:

Zou hoge score krijgen als standaard oorlogsfilm. Maar als je bedenkt dat dit de bad guys zijn die een ander land binnenvallen gaat de score toch wat omlaag bij mij. Beetje huilie-huilie dat er geschoten wordt op de US soldaten door mensen die hun land verdedigen.

Is de film daarom opeens minder goed in jouw ogen?

Basto

  • 11313 berichten
  • 7211 stemmen

9 juni, 15:31 uur

Richardus schreef:

Basto, je vernielt zowat met je kruistochten elk topic over een film die je beviel. Je kunt wat beter doseren, zelfs zwijgen mag soms best, je hoeft niet overal op te reageren. Laat mensen wat meer hún mening, en daarmee in hun waarde. Het doet jouw mening ook weer wat waardevoller uitkomen.

Ik stel enkel vragen. Ben oprecht geinteresseerd in andere films die hierop lijken?

Zie ook niet hoe ik mensen niet in hun waarde laat als ik ze een vraag stel om hun mening te verduidelijken.

Seam

  • 913 berichten
  • 2216 stemmen

15 juni, 02:41 uur

Heerlijk intens. Prachtig hoe er ondanks zo relatief weinig actie toch zoveel spanning te vinden was.

En dan nog eens een kippenvel moment als Low afspeelt bij de epiloog...

Garland is wel echt een geweldig regisseur he?

Kees Draaihuis

  • 89 berichten
  • 81 stemmen

afgelopen vrijdag om 10:44 uur

Zeker de moeite waard, lijkt soms wel alsof het een docu is. De stress spat van het scherm af waardoor je je echt in kunt leven in de militairen. Tip : bekijk de film als je het onderwerp interessant vindt, maar ga er geen politiek bij betrekken want dat is zonde van de film.

Vorige1234Volgende

Warfare (Film, 2025) - MovieMeter.nl (2025)
Top Articles
Latest Posts
Recommended Articles
Article information

Author: Sen. Emmett Berge

Last Updated:

Views: 6270

Rating: 5 / 5 (80 voted)

Reviews: 95% of readers found this page helpful

Author information

Name: Sen. Emmett Berge

Birthday: 1993-06-17

Address: 787 Elvis Divide, Port Brice, OH 24507-6802

Phone: +9779049645255

Job: Senior Healthcare Specialist

Hobby: Cycling, Model building, Kitesurfing, Origami, Lapidary, Dance, Basketball

Introduction: My name is Sen. Emmett Berge, I am a funny, vast, charming, courageous, enthusiastic, jolly, famous person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.